Google Adwords in een notendop

Wil jij graag aan de slag met Google Adwords? Slim, want daarmee kun je in korte tijd een groot publiek bereiken. Als je het slim aanpakt kun je je klantenkring enorm uitbreiden middels Google advertenties, maar dan moet je wel weten hoe je dat aanpakt. In dit blogje lees je beknopt wat er nodig is voor een effectieve advertentie, zodat jij het meeste uit je advertentiebudget haalt. Vind je het daarna alsnog ingewikkeld? Dan kun je altijd nog een SEO expert of online marketeer in de arm nemen die je daarbij helpt.

De vele voordelen van Google Adwords

De reden dat Google advertenties zo interessant zijn is dat je in korte tijd veel kunt groeien met je bedrijf. Je hoeft namelijk niet eindeloos te wachten tot je website hoog staat in de organische zoekresultaten. Daarnaast kun je gemakkelijk meerdere campagnes tegelijk uitrollen, en houd je altijd controle over de kosten. Google Ads zijn namelijk te monitoren, waardoor je precies ziet welke advertentie het meeste opbrengt. Je kunt dus meten wat het je oplevert, en dat is bij SEO (zoekmachine optimalisatie) niet het geval.

Wil jij direct aan de slag met het adverteren op Google? Lees dan snel verder, want er zijn drie dingen waar je je bij het instellen van je advertentie op zou moeten focussen!

Kies de juiste zoektermen

Bij Google Ads betaal je per klik, oftewel per keer dat iemand op jouw advertentie klikt. Het is dan ook belangrijk dat je zorgvuldig de zoektermen selecteert waarbij de advertentie wordt getoond. Als je deze te breed houdt zullen er mensen op jouw advertentie gaan klikken die niet perse op zoek zijn naar wat jij te bieden hebt, en kost het je onnodig veel geld. Het is dan ook beter om heel specifiek te zijn.

Stel de juiste doelgroep in

Naast het kiezen van de zoektermen kun je ook de doelgroep aan wie je de advertentie wilt tonen zeer precies instellen. En ook dat is zeer belangrijk. Je wilt namelijk niet dat je advertentie getoond wordt aan mensen die buiten je doelgroep vallen, want ook dat levert je kosten op die niks opbrengen.

Schrijf een sterke metabeschrijving

Wil je dat zoveel mogelijk mensen op jouw advertentie klikken? Dan moet je een sterke metatitel en -beschrijving schrijven. Dit zijn de kleine stukjes tekst die mensen te zien krijgen in Google, en aan de hand daarvan besluiten ze op je advertentie te klikken, of niet natuurlijk. Het is slim om een belangrijke USP te benoemen, of een lijstje van meerdere USP’s die jouw product of dienst bijzonder maken. Je moet mensen echt prikkelen, en nieuwsgierig maken naar meer. Bedenk wat ze graag willen zien of weten, en speel daar met je metagegevens slim op in. Vind je dat lastig? Een SEO expert of tekstschrijver kan je daar prima bij helpen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *